Jawa Moto spol. s r. o.

Autor: SiSpo

http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=47903&fid=3
10.12.2008 22:29:39
Jawa Moto spol. s r. o. - jak je na tom náš tuzemský výrobce motocyklů Jawa, jehož sídlo se nachází v Týnci nad Sázovou - spolehlivost dnešních strojů, sám jsem byl svědkem, že kus od kusu se liší - v nejbližší době by měli nové Jawy být osazeny motory o zdvihovém objemu 660ccm - v podniku nehledejte nejmodernější technologie, tudíž nové výrobky/jednotlivé součásti jsou i značně při vývoji limitovány (můj názor) - nechci poškodit tuto společnost, budu rád když si časem najde více zákazníku, ale musí se i více snažit Takže si sem klidně hoďte příspěvky a pokud víte něco o horkých novinkách či dokonce prototypech sem s nimi, klidně staršího data... Jawa muzeum Netvořice Jawa muzeum Konopiště

Mandela 10.12.2008 22:47:08

Lepší kvalita a provedení,nižší cena,výraznější propagace/reklama,zaměření nad 500ccm. To vše a mnohem víc by to chtělo,ale stejně si to človek (ne)koupí protože to je JAWA a naopak. Za stejný peníze je Jawa 650 nebo 1250Bantit co si koupíte?? Jawácká sláva už dáááááááááááááááááááááávno upadla v zapomění.

v.voCas.s 10.12.2008 22:55:24

současný výrobní program (2T 350ccm nezahrnuto)

Jawa 50 Robby


Jawa 125 Travel


Jawa 125 Dandy


Jawa 125 Dakar


Jawa 125 Sport


Jawa 250 Travel


Jawa 650 Classic


Jawa 650 Style


Jawa 650 Dakar


Jawa 650 Classic LE (limitovaná edice)

JyrkaFM 10.12.2008 23:04:16

jawa chystá motocykl o objemu 1000 ccm, dokonce na to dostali nějaký státní příspěvek, více ale nevím.
Ale jedno vím jistě- doku bude jawa sloužit jako pračka charouzovych peněz, bude pořád tam kde je, protože momentálně rozhodně nejde o výrobu motocyklů

dedek_new 10.12.2008 23:04:51

Taky JAWA

v.voCas.s 10.12.2008 23:08:03

Mandela> Ural se taky prodává, taky něco stojí... Ač nemám rád čopry (2x jsem na nich dělal autoškolu, celý šeškrcený to bylo, dlouhý jak autobus ), tak ten Classic je docela dobrý zástupce spolehlivého stroje a s cenou u 150 000 Kč to není tak hrozné u nového stroje, Transalp 700 apod. zdvihový objem se najde i dražší...
Osobně bych Bandita nekoupil, ale KTM 950/990 Adventure či BMW R1200GS...

v.voCas.s 10.12.2008 23:09:38

dedek new>Taky JAWA



njn, ale to není MADE IN CZECH REPUBLIC

v.voCas.s 10.12.2008 23:14:05

Jj o Charouzovi jsem taky něco takového slyšel, že je to hrobník Jawy, proto jsem tam psal o výměně vedení apod. v anketě.

2stroke 10.12.2008 23:22:38

O 250 travel jsem slyšel, že nemá boční stojánek a že prý v zatáčkách při velkém náklonu drhne kolenama výfuků. Kdepak asi inženýři z Týnce udělali chybu . Jinak z těch současných strojů, které JAWA vyrábí se mi nejvíc líbí 650 Dakar...opravdu designově povedená, 650 Classis nic moc...ten výfuk se opravdu nepovedl. Snad se JAWA z toho hnoje vyhrabe. Rád bych si někdy koupil motorku s parametry světových výrobců (Suzuki, Yamaha, Honda, italské mašiny) vyrobenou v ČR, Doufám, že je to splnitelný sen....

dedek_new 10.12.2008 23:25:30

Jo jo to byla JAWA

dakarista 10.12.2008 23:46:33

zajimave tema, tet jeste co se z neho vyklube

bars 10.12.2008 23:49:32

nedávno (asi měsíc) sem jel přes Týnec a mrknul jsem se do fabriky...... z betonu před vrátnicí metrovej plevel, nefungující hodiny a před ošuntělou podnikovou prodejnou stála jedna 650ka... vypadá to tam jak ve městě důchů

a nepochopim dohady s divišovskou Jawou o užívání loga- místo aby byli rádi za slušnou reklamu tak jim to radši zatrhnou a lepěj "značku" na čínský šmejdy.... viz. new pionýr

WHTRDR 10.12.2008 23:50:12

ale ta dakarka stopetadvaca se mi libi

bars 10.12.2008 23:54:33

dedek new>Jo jo to byla JAWA



když už si s tim někdo dal takovou práci tak mohl použít origo spínačku a znak na nádrži vybarvit červeně

v.voCas.s 11.12.2008 00:00:51

Bars>nedávno (asi měsíc) sem jel přes Týnec a mrknul jsem se do fabriky...... z betonu před vrátnicí metrovej plevel, nefungující hodiny a před ošuntělou podnikovou prodejnou stála jedna 650ka... vypadá to tam jak ve městě důchů a nepochopim dohady s divišovskou Jawou o užívání loga- místo aby byli rádi za slušnou reklamu tak jim to radši zatrhnou a lepěj "značku" na čínský šmejdy.... viz. new pionýr



Jen k té fabrice, jezdím se tam každý rok podívat... Tu vrátnici co myslíš tak to je ta dřívější ta se dnes nepoužívá, vstup do areálu je tam u lávky přes řeku ... ale jo docela jako duchovní místo to vypadá .

Jo a pokaždé když jsem byl v prodejně, kromě té poslední kdy měli dovolenou, tak je tam taková prodavačka nikdo si na ní nestěžuje - já musím byl jsem tam dřív dokonce se 125ccm a když jsem se díval na ty stroje, tak mi přišlo že mi dává najevo abych už šel, hlídala mě tam snad abych jim tam nic neukradnul njn. to pak člověk přestane mít chuť si to prohlídnout , pak mě překvapilo, že nemají ani destičky na stávající produkci (přitom to o 20 metrů dál šroubujou dohromady )...

Virago1000 11.12.2008 00:13:35

Chlapci,na mrtvole už není co oživovat !

WHTRDR 11.12.2008 05:22:45

Fidži.FZS 11.12.2008 07:40:02

SiSpo>dedek new>Taky JAWA njn, ale to není MADE IN CZECH REPUBLIC

LOL!!! A ty co jsi uved snad jsou?! Vždyť to koupili číňani a vyrábí se to tam. Tady se to tak maximálně montuje

VlastíkPlamínek 11.12.2008 07:45:17

jawa je mrtvá, to vědí i děti ve školce...

v.voCas.s 11.12.2008 09:03:49

Fidži> No nemontuje - ocelové ráfky, rám, elektroinstalce (ač jim to pájí česká firma) se vyrábí u nás i lakuje . Motor 125ccm a 250ccm to už je dovoz z těchto států co jsi uvedl... 650ccm rakouský Rotax... Vidle u 650ccm Paoli nebo jak se to píše apod. ...











K poslednímu obrázku: Dakar má čočky, jasně třeba to bylo z levnosti, ale co má nová R1 čočky , někdy udělají něco co se pak praktikuje jinde ...

dakarista 11.12.2008 09:06:27

K poslednímu obrázku: Dakar má čočky, jasně třeba to bylo z levnosti, ale co má nová R1 čočky , někdy udělají něco co se pak praktikuje jinde ...



no aspon ty cocky sviti vic nez klasika parabola

Oilman 11.12.2008 09:21:36

dedek new>Jo jo to byla JAWA



Jo,to byla. Otec mel Ogara a do smrti na neho vzpominal. Ja uz na Jawu tak dobre vzpominky nemam. At odpociva v pokoji.

Pajinex 11.12.2008 09:22:33

Nepíše se mi to lehce, sám jsem na Jawce vyrostl, ale kamarád koupil pro syna 125 Travel. Říkal - čéče snad z nějaký nostalgie, abych tu naši značku trochu podpořil. Přístup prodejců, potažmo samotného výrobce při několika návštěvách a urgencích v samotném Týnci - šla z domu a zařekl se, nikdy víc!

FORM 11.12.2008 15:12:03

No ja sem docela zvedavej jestli to predstavej truba v breznu. A ten motard se docela povedl me se libi

Jurawood 11.12.2008 16:38:08

chybí tam odpověď nic

Virago1000 11.12.2008 18:52:33

Nechcu nikomu brat jeho iluze,ale měl sem "bohužel" možnost servisovat několik Jaw, "vyrobených" z dílů "odněkud" a smontovaných v Jawě.Nejenom,že nikdo při vývoji třeba Travelky nepřemýšlel nebo nezkoumal,kde co bude,povede a jestli se to tam vejde,ale ani nezkoušeli-zřejmě-sílu použitých trubek,třeba na rám nebo na držáky motoru a zadní kyvky.Pak by se totiž nemohlo stat,že pořád praská příruba mezi karburátorem a hlavou válců,protože výstup z karbecu do "airboxu"(velkoryse řečeno!) jde přímo do trubky rámu!A ohýbání nenaformované hadice,kterou někdo v Jawě na to použil a dodávají i jako originální ND,napruží celý karbec tak,že za pár KM to natrhne tu zmiňovanou přírubu.Držák motoru a kyvky je tak poddimenzovaný,že nevydrží ani "výkon" 125 a výměna za opět "originální" náhradní díl obnáší několikeré namontování,přiměřování a vyřezávání materiálu,který zavazí výstupkům na bloku motoru.Co tady chcete zlepšovat,když z brány Jawy vyjíždí zmetky a ještě se pyšní jejím logem???

TomeKX2 17.12.2008 20:21:22

ja bych si to nekoupil za prve ty motory jsou jak cina hovno to vydrzi a desinnovy styl to je na picu radsi si nasetrim na neco lepsiho. a jawa svou slavu uz zaziůa a ta se jen tak opakovat nebude
myslim si ze kdyby se zacali vyrabet takpove peraky kyvacky a panelky tak by do toho lidi sli

v.voCas.s 18.12.2008 09:13:52

tomaskulhanek> Svou slávu zažila ... Péráky a dnes na odbyt? Vůbec , radši bych si koupil pérák s historickou cenou. Motory malá výdrž no nevím zas takověj děs to nebude ...

PS: každá fabrika se může zvednout, jen musí mít nápad a finance a schopné lidi ... (samo sebou odběratele, ale to až pak)

Láďa FZS600 18.12.2008 09:55:21

Po zkušenostech s jejich přístupem k zákazníkovi jim přeju, aby co nejdříve chcípli a nedělali dál ostudu této kdysi celosvětově uznávané značce....

Pet009 18.12.2008 12:19:21

Je mi jedno co bude jawa vyrábět v roce 2009,ale jestli to bude kvalita jako předtím,tak ať to radši zabalej.

v.voCas.s 18.12.2008 18:01:57

Cobra357>Láďa FZS600>Po zkušenostech s jejich přístupem k zákazníkovi jim přeju, aby co nejdříve chcípli a nedělali dál ostudu této kdysi celosvětově uznávané značce.... Naprosto s Tebou souhlasím. To vrakoviště měli dávno zavřít včetně majitelů!



two-stroke 18.12.2008 18:24:29

Jednostopým vozidlům zdar ...Lidi co říkáte na dnešní článek v ČMN???Já si spíš myslím že je to skanzen...V Týnci někteří lidé ani nevědí že Jawa funguje 150 zaměstnanců to má asi každý zaměstnanec svoji halu..telefon na vrátnici z 80.let a pod...........nic proti kapitalismu ale toto by ani Bolševici neudělali...a to Jawu pěkně domrdali kdyby se vysrali na auta tak jsme mohli byt motocyklová velmoc...:D i když jak říká muj děda čssr mněnila s Fidelem motorky za pomeranče:D:D:D:D

gromík 18.12.2008 20:34:28

jawa nikdy žádnou slávu neměla, to byli jen keci aby si to tu dělníci kupovali do práce. pětistovky byli poruchový a na dvoutaktních třistapedesátkách nemělo co odejít když to byl tak jednoduchý motor. navíc každej kdo měl dvoutakt tak si to doma vždy doladil a seřídíl jak to bylo jednoduchý.
spoustu zahraničních strojů bylo ve 40-70 letech stejně kvalitní a vzhledově i konstrukčně to bylo vše na jedno brdo.

v jawě se člověk prostě furt hrabal, nebo se snad mýlím?

two-stroke 18.12.2008 21:00:31

kde jsou ty časy kdy se Kývačka vyvážela do 120 zemí světa v počtu 1 500 000 František Janeček a Josef Jozíf by to asi nerozdýchali...ještě že se teto zkurevene doby nedožili
gromík

gromík 18.12.2008 21:20:23

Cobra357>mýliš!



stejně si myslim že to tak bylo.

v.voCas.s 18.12.2008 21:29:03

Zítra si musím koupit ČMN ať se dozvím víc ...

Skenovat to asi nikdo nebude , dneska je to nejspíš o kriminál ...

gromík 18.12.2008 21:53:04

Cobra357>gromík> No troufám si tvrdit, že jsem na Jawách najezdil o pár set tisíc kilometrů víc než Ty


to věřim , když jsem jí furt jen dával dohromady

two-stroke 18.12.2008 22:32:30

ČMN:jednou z cest k získávání trhu bývá zaměření na nějakou sportovní disciplínu.Jawa bývala vždy silná v enduro soutěžích.Nemáte v plánu například postavit tovární speciál? případně podporovat nějaký tým?

František Hruška řed.firmy:Ne,tyto věci v blízké budoucnosti nemáme v plánu,protože se jedná o finančně velmi nákladné záležitosti.I když nepopírám,že i nám v Jawě by se něco podobného líbilo.

jenom šílenec by se do něčeho takového pustil...připadá mě docela drzé se ptát ředitele jestli by nepodporoval nějaký tým když se v továrně minimalně topí protože plyn je drahý a spoléhají na nestabilní trhy jako je Kuba Rusko pobaltské země.. řed.,,Ano každý den rozdýcháváme Fidela a nosíme za něj svíčku do kostela,aby ještě chvíli vydržel..Bylo by řešení…..udělat skanzen spravit budovy ať jim nespadnou na hlavu,budou se tam moct podívat turisté jak se vyráběly motocykly v 50.letech protože až na těch pár počítačů se tam nic moc nezměnilo....nebo sehnat new investora..zvýšit dotace státu. Dotace na rok 2008 7 125 000kč atd atd.....přeju levný plyn Zdravého Fidela ať vám místo komunistických pomeranču a mandarinek posílá nějaké love$$$taky dobrou statiku budovy a krásné vzpomínky bývalých pracovníků Jawy ,ať je krátká krize a hodně fandu Jawy howk

Petr Huska 18.12.2008 23:06:08

Chlape,v tom grafu Ti chybí kolonka"je škoda cokoliv zlepšovat" a hned jí dávám hlas P-H.

Petr Huska 18.12.2008 23:08:30

SiSpo> Opravdu,co fotka,to klenot!!! Jen to kolečko z Páva by se mi hodilo-pardon-ze dvou P-H.

two-stroke 18.12.2008 23:24:31

Petr Huska>SiSpo> Opravdu,co fotka,to klenot!!! Jen to kolečko z Páva by se mi hodilo-pardon-ze dvou P-H.


hmm to moc nevykoumali beztak je original na kolečka.....rači s nim budu vozit cement než dělat ostudu sobě a zbídačené Jawě

v.voCas.s 18.12.2008 23:43:11

two-stroke>Petr Huska>SiSpo> Opravdu,co fotka,to klenot!!! Jen to kolečko z Páva by se mi hodilo-pardon-ze dvou P-H. hmm to moc nevykoumali beztak je original na kolečka.....rači s nim budu vozit cement než dělat ostudu sobě a zbídačené Jawě



No pokud je to tak - není to věc Jawy tento přípojný vozík a ani jiný Jawa nevyrábí jak je mi známo šťouralové.

PS: jinak s tímto kolem (lépe řečeno děleným ráfkem) jsem se setkal u přívěsných vozíků za auto ...

Petr Huska 18.12.2008 23:48:58

SiSpo> Má pravdu,předsedo...a tady u nás na vsi ty kolečka odlejval jeden dědouš o polední pauze ve statku jako melouch... P-H.

two-stroke 18.12.2008 23:58:58

omlouvám se........... ale to kolečko kazí celkový dojem motocyklu jaky je váš dojem na članek o Jawě v ČMN???

bars 19.12.2008 00:12:25

two-stroke>omlouvám se........... ale to kolečko kazí celkový dojem motocyklu jaky je váš dojem na članek o Jawě v ČMN???



Dojem? Firma která si nevidělá ani na vlastní provoz nemá nárok na existenci- viz. dotace od státu.
Jaw mám několik, ale Jawa pro mě končí modelem 634 (pokud beru v potaz jen seriovou produkci).

two-stroke 19.12.2008 00:35:26

třeba tady:Někteří namítnou že kromě dvoudobé 350 tepe ve všech modelech cizí motor to je rozhodnutí z roku 1963 motory vyráběla Strakonická ČZ v roce 96 se vrátilo z5....proč kupovat zastaralou linku souhlasím z Barsem Jawa byla do r.1989 potom to šlo akorat do prdel*

FilipT 19.12.2008 08:35:00

"Dotace na rok 2008 7 125 000kč" - tak to je slusna soda, to je uvedeny v tom clanku? Zajimal by me zdroj a soplehlivost teto informace.

PetrXX 19.12.2008 10:20:27

two-stroke>omlouvám se........... ale to kolečko kazí celkový dojem motocyklu


..omyl..
..celkovy dojem motocyklu kazi cely motocykl.

Bubak z Nemecka 19.12.2008 10:44:44

.... posledni kvalitni luxusni Jawa byl 250 Perak.

Petikule uz mely radu problemu souvisejici s koncepci motoru (dobry napad) versus nekvalitni vyroba / nezvladnute technologie - potize se serizenim, vule v systemu kralovske hridele (byly dokonce pokusy dat zapalovani do hlavy motoru), nevyvazeny chod (ruzna vaha pistu) a dalsi.

No a o cele rade 350 ccm 2T motoru nema cenu ani psat, jak domrdane motory to byly. Jejich jedina vyhoda byla v tom, ze stredne pokrocily sikula s garazi, si ten motor mohl dodelat doma - vyvazit pisty, slicovat a spasovat kanaly, vymenit loziska, pretesnit a seridit. Pak to jakz-takz slo (az na tu zpicenou 4kvaltovou prevodovku).

Zajimavy pokus v letech 1992-5 byla rada 593 - vodou chlazene 250tky. Motor byl dobry - taky ho nastesti nevyrabela Jawa (sam jsem mel 593-1C Master s ostrym kitem Praga - 35 koniku), ale zbytek stal dost za howno - respektive, hafo hodin v garazi, aby to trochu slusne fungovalo. Bohuzel to relativne rychle zhaslo, protoze cena motorky diky drahemu motoru a dalsim komponentum tehdy vylezla pres 70 tisic kacek (tehdy) a nasi vidlaci si radeji dal kupovali dojebane 3apule, ktere staly polovinu, ale ktere umel kazdy jouda z JZD opravit. Moderniho vykonneho motoru se bali. To, ze se nesral, moc nepomohlo.

Jawa sance na rozumnou fuzi se zahranicnim vyrobcem promrdala (nemyslim vyjebane spekulanty z Italie nebo vyjebane spekulatny u nas) a dneska by mohla pokracovat maximalne jako montovna pro cinany, pac se tam zacinaji objevovat znacky (treba Linhai), ktere s tou kvalitou docela zahybaly a za chvili budou slapat na paty ostatnim.

A timto bych tuto smutnou kapitolu nasich prumyslovych dejin uzavrel.

sqwer 19.12.2008 13:13:43

Cobra357>imageshack.us Stav před deseti lety Dneska už tam není ani ta cedule ani ty okna. Jen kopřivy



...mno Jawy jsou mrdky a tahle vrátnice to jen dokresluje...
...nechápu to stádo pošuků co na Jawu nedají dopustit a je to pro ně ten nejlepší stroj na světě:D:D:D:D:D...

...jinak Bubák a PetrHuska: jj, kucí, jj...

v.voCas.s 19.12.2008 15:10:17



two-stroke 19.12.2008 15:16:46

v Jawě se zastavil čas jak v Černobylu.....ale my s tím bohužel nic neuděláme v klidu si ponadáváme a to je tak vše... když je to státu jedno a dá dotaci 7 125 000kč to by ani na opravu maličké školky nestačilo...je to na výsměch celý dnešní systém... krachuje stroj plast ,Tatra ted kvuli krizi propustila 500 lidí, škoda omezuje výrobu o porcelánu a sklárnách se ani nebudu zmiňovat, sirky solo made in china. podniky které krachly no coment… stává se z nás konzumní společnost řadu Čechů to mrzí ale za chvilku si i oni na to zvyknou a budeme jak vypatlaní amíci co když nemají na kelímku napsané pozor horké a opaří se tak zažalují podnik,davají zvířata do mikrovlnky atd no mor...dneska si ani prdel nevytřete aby tam nebylo napsane s.r.o. nebo a.s. co nám zbývá? jezdit na japoncích ti hned tak nezkrachují protože mají uplně jiné myšlení než náš narod hovad a tunelářu..sem se kdysi ptal dědy proč si nekupil nejake akcie z privatyzací ...Byl sem hrdý na to jak to u nas fungovalo a nikdy bych si neodpustil že sem mněl ja podíl na tom co se děje ted..Zdravému rozumu zdar

FilipT> je to z docela seriozních novin čmn
http://www.cmn.cz/anketa/ PLS vyplňte anketu

gromík 19.12.2008 15:23:00

Cobra357>gromík> Jak byla stará a co Ti na tom odcházelo?



odcházelo, to se nedá tak říct, spíš se v tom člověk věčně štoural, předstíh, karbec zlobil, netěsnilo to, olej tekl okolo řetězky a podob. měl jsem kývačku 350 rv asi 1968

gromík 19.12.2008 15:25:26

zvoni v tom a pod.

v.voCas.s 19.12.2008 15:26:53

JAK DOTUJE JAWU STÁT

Podle informačního portálu ministerstva financí získala společnost Jawa Moto spol.s r.o. ze státního rozpočtu následující dotace:

2003 - 15 187 000
2004 - 9 777 000
2005 - 3 328 000
2007 - 1 580 000
2008 - 7 125 000

čerpáno z ČMN (51-52/2008)
PS: jednotku za dotace neuvedli - amatéři (EUR, USD, KČ, SKK)

two-stroke 19.12.2008 15:35:10

a nebo je to v počtu pomeranču :D:D:D ale v eurach by to nebylo špatne že

Bubak z Nemecka 19.12.2008 15:35:49

... ale pycu s octem kamo, Jawa byla v hajzlu davno pred tim, jeste za soudruhu komaru.

Posledni sportovni uspechy byly za Franty Stastnyho v 60tejch letech a to bylo hlavne tim ze p. Stastny byl Pan Jezdec a megasrdcar - tam kde osatni srali v sini, on gazoval do plnejch. Pak jeste nejaka ta sestidenni v 70tejch, ale to uz koncepce motorek a motoru beznadejne zaostavala za svetem.

V 89tym akorat nekdo zapomel dat Jawe posledni ranu z milosti.

two-stroke> třeba tady:Někteří namítnou že kromě dvoudobé 350 tepe ve všech modelech cizí motor to je rozhodnutí z roku 1963 motory vyráběla Strakonická ČZ v roce 96 se vrátilo z5....proč kupovat zastaralou linku souhlasím z Barsem Jawa byla do r.1989 potom to šlo akorat do prdel*

v.voCas.s 19.12.2008 15:59:22

majitel



Předělaný Classic

Bubak z Nemecka 19.12.2008 16:17:31

SiSpo> ... mnohem lepsi nez original, jeste kdyby mel motor zebrovani ...

two-stroke 19.12.2008 16:48:55

Bubak z Nemecka> Byla v piči protože heslo socialismu znělo každý dělník pojede do práce autem, delalo se na množství do sssr nenasytný trh ....ale nebyla v takove piči jak je ted.kdyby aspoň odešla jako čz♥ na tu zustanou pěkné vzpomínky i když...

gromík 19.12.2008 17:36:30

Cobra357>gromík>Cobra357>gromík> Jak byla stará a co Ti na tom odcházelo? odcházelo, to se nedá tak říct, spíš se v tom člověk věčně štoural, předstíh, karbec zlobil, netěsnilo to, olej tekl okolo řetězky a podob. měl jsem kývačku 350 rv asi 1968 Když posuzuješ motorku podle 40let starý vrány, tak to je těžký. Ukaž mi jinou spolehlivou motorku která bez údržby bude dneska vesele lítat.


hm, byla komplet po go, vše v motoru nové,ložiska, gufera, po výbruse, elektrika a pod. stará 350, nebo novější, motor byl skoro stejný prostě jak říkám a už to tu někdo taky psal...

gromík 19.12.2008 17:38:57

two-stroke>Bubak z Nemecka> Byla v piči protože heslo socialismu znělo každý dělník pojede do práce autem, delalo se na množství do sssr nenasytný trh ....ale nebyla v takove piči jak je ted.kdyby aspoň odešla jako čz♥ na tu zustanou pěkné vzpomínky i když...



čz ale chvilku dělala s cagivou a nevypadalo to špatně. pak nevím kam to šlo.

two-stroke 19.12.2008 17:58:36

mam na 250 new řetaz s logem čz asi delaji jenom miniserie řetězu a jinych nd ale fakt nwn jak to skončilo

v.voCas.s 19.12.2008 18:27:45

two-stroke> Nedělají žádné minisérie, jedná se o podnik, který dělá nyní již kvalitní české řetězy, myslím, že v sekci články, je někde článek přímo o řetězech ČZ a pokud se nemýlím zaznělo tam, že dodává řetězy do motorů BMW ...

two-stroke 19.12.2008 18:31:04

další změny propojily závod v týnci s detašovanými pracovišti v Bystřici byla vyráběna řídítka a výfukové potrubí,v Mrači otáčivé části,kovárna v Jiříkově vyráběla výkovky a lis na plastové díly byl umístěn do Prahy ,,60-70 leta“
80- politicky vypadá situace skvěle 3 tis zaměstnanců Jawy ročně vyrobí na 120 000 nových motocyklů něco podobného ve světě nemá obdoby,tak proč nevyplatit pořádné odměny členů vedení závodu,okresu,kraje,resortu..nikdo už nepíše že 70% dílu neodpovídá výkresům úryvek z knihy Jawa edice motoalbum.........kolik myslíte že odpovídá výkresům dnes?:D...jen tak mimochodem babka me rikala že v 70 letech dělali na strojich z 1 republiky(na tz.maskach)..že každý soustružník byl i mechanik seřizovač přehození otáček= nově zeštělovat soustruh

v.voCas.s 19.12.2008 18:39:56

Tady se mi to líbí jen víc a víc příběhů...

Cobra357>>> V jakých letech si tam pracoval, nebo co si pod tím mám představit, tvá náplň práce...

two-stroke 19.12.2008 18:53:07

SiSpo>Tady se mi to líbí jen víc a víc příběhů... Cobra357>>> V jakých letech si tam pracoval, nebo co si pod tím mám představit, tvá náplň práce...



Cobra357>povídej su na to natěšený víc než na 19ku z 3kama kozičkama:D noto zase ne až tak rad Jawu nemám

si dam chvilku pauzu od komentářu bude enom číst a číst

v.voCas.s 19.12.2008 19:12:54

two-stroke> si ho vyplašil a už nepřijde

two-stroke 19.12.2008 19:24:49

jsem jedno velké ucho ne tak malé abych tě teda nevyplašil

two-stroke 19.12.2008 20:21:17

tak to jo sem říkal že Jawa byla slavná a Bubák z Německa mně to ne a ne věřit ty asi budeš taky vědět o přísně tajném projektu café raceru s českým čtyřdobým jednovalcem z 80. let...ale nebudu tě provokovat ja tady sice kydám sračky na Jawu ale v hloubi srci ji mam rad♥♥ tak pšš co ma byt tajne ať taným zustane skus nam blíže popsat tu výše uvedenou motorku tatran 50 na rok 65 kurva slušné číslice....

gromík 19.12.2008 20:37:44

Cobra357>gromík>No tak vážně. Samozřejmě jsi musel periodicky seřizovat zapalování. Bezkontakty se tehda nedělali a s těma pertinaxovejma legracema to jinak nešlo.Byly problémy s gufery vidlic ale výměna nebyl problém. Na vině byl blbě dělaný povrch vidlice a pokud vím, tak s tím zápasí i ti, co se dnes za Jawu vydávají.Moc to nebrzdilo ale dalo se s tím žít. Běžně jsme dělali tzv. zkoušky serie, kdy jsme dojeli do Týnce, vzali namátkou dvě, tři motorky na konci z linky a udělali na nich životnostní test. Většinou hravě přežily těch 6OOO km co se požadovalo. Jenže si nepřej vidět co my na těch ubohejch motorkách vyváděli V normálním provozu by takhle na prdel nedostaly ani za mnohonásobně větší počet kilometrů. Jako příklad uvedu oblíbenou soutěž kterou jsme dělali s kolegou "F". Kdo víc zkurví motorku běžnou jízdou aniž by s ní někde praštil. (samozřejmě jsme záměrně neničili motor). Výsledek byl, že do strašnického výzkumáku dorazily dvě chudinky s obroušenými výfuky, stupačkami, stojánkem atd. .Samozřejmě se po celou dobu testu jezdil plnej knedlík. Co se týče motorů tak hodně záleželo na tom jak byl smontovanej a hlavně vyváženej. Když slepice na lince upustila komplet klikovky z metru a půl na zem a klidně ho do motoru namontovala, tak se nediv.



tak tady je zakopanej pes

Bubak z Nemecka 19.12.2008 20:44:52

... no parada, proc se nepokracovalo v tech 593jkach - Tempo/Master/Enduro? Zacatek vypadal slibne a motor byl dobry - Mastera jsem nejakou tu sezonu vlastnil a dokonce pres znemho z Pragovky nechal nakitovat. Jinak znam p. Krizka.

Edit: Pochopitelne jsem si Mastera musel dodelat v garazi sam - napr. praskajici domecky (uchyceni motoru) na ramu, praskajici drzak zapal. civky a podobne bolesti. Ale ve finale jezdil perfektne a s tim kompletnim kitem z Pragy to pak byl dokonce na pouhou 250tku docela masakr.

Cobra357>Ale přijdu:)Já už to tady na foru říkal několikrát. Pracoval jsem jako tovární zkušební jezdec VVZ JAWA.

Bubak z Nemecka 19.12.2008 20:51:51

Cobra357> ... ja si mu nedovolil tykat, tak krestni neznam...

... p. Krizka starsiho, chodival jsem za nim pak do Hondy MCH.

EDIT: Od pragovaku pak p. Zemlicku - delal zkusebniho jezdce a mechanika...

Bubak z Nemecka 19.12.2008 21:08:49

Cobra357> .. co nadelas, uz taky starnu, tak si tu historii nepamatuju presne. Ovsem jawacke soutezni stroje mely k seriovym asi tak blizko, jako laserovy kanon k lukum a zapalnym sipum.

TomeKX2 19.12.2008 21:15:34

ja uz jawu v zivote nechcu videt mam jich dost a tech drbancu stim na to nezapominu ale zase to byyly motorky ktery me naucili jezdit jak vsechno v motoru fuguje. jawa pokleska vyrobou a inovaci mela chrlit endura crosky a tak a ne 350 250 mela valit 500!!! a seriove v ruznych druzich. kuknite se na suzuki dr big to udelalo diru do sveta!!cim ???

NAPADEM VE VELIKOSTI A JAK SE TO PRODAVA!!!!!

v.voCas.s 19.12.2008 21:16:27

Pěkné, pěkné, k té 50ccm ty čepy na jehlách, to asi není řeč o karburaci - že by uložení kyvky .

A kluci ty Tempa apod. , to myslíte toho vodníka to je 2T pokud se nemýlim?

v.voCas.s 19.12.2008 22:01:48

Cobra357> To mi budeš muset vysvětlit . Měl jsem vzato že i pérák měl ojnici v ojničním čepu na jehlách uloženou a pístní čep jako dnes "pouhý" dutý čep tak jak?

v.voCas.s 19.12.2008 22:23:13

juj a mělo to něco do sebe (výhoda - napadá mě leda nižší tření)? ani Ti nevím zda se to dnes nějak hojně využívá

PS: jako zajímavost slyším tuto věc poprvé

radi5 19.12.2008 22:26:54

Někde jsem viděl odstrašující fotky z fabriky na motorky v Číně a musím říci, že v Jawě je to ještě mnohem horší. A to, co vyrábí se snad ani motorkama nazvat nedá. Mrdky horší než Čína a navíc drahý jako prase. Měli by se na to už konečně vysrat a nedělat ostudu....

two-stroke 20.12.2008 00:39:50

Tolik nových nápadu mněla Jawa zlepšováku, ale k čemu to bylo,když vylepšení mohlo byt tehdy kdy se zachovala cena a nd...
o Perácích toho moc nevím(kromě motoru) o kývačkách jo protože jednu vlastním akorád vím od strýčka že se do prvních panelek montovali klikovky se 2 misto s 3 ložisky potom se přešlo ke staré verzi 2 ložiska na straně spojky 1 ložisko na straně rotoru

chtěl bych se jenom tak ze zajímavosti zeptat:Jeden starý horník mně říkal že dával v rukách dohromady jehličkové ložiska na mot.typu 175/477 je to vypitý blbec nebo je to možné??

krf 20.12.2008 12:35:03

To co je dneska za firmu vlastnenou Jihostrojem a Charouzem v Týnci, ma s Jawou spolecny jen jmeno. pro mě Jawa zkončila, když vyjely z hal poslední kulatý nádrže, zbytek je jen ostuda, přezivani a prani penez. A jestli nekdo rika ze Jawa nema ve světe jmeno, tak vidí jen ty kejvačky, na kterych jezdili zootechnologové od kravinu ke kravinu, ale co se dělo v Jawě, jaky motory měla, s cim se zavodilo ve světe a co sbiralo věnce a utapělo anglický a japonský motorky, to vetsina lidi nevi. A těm lidem pak nejaká česká zaprášená Jawa n.p. nechybí, mě ano a mě to o to vic sere, kdyz vim jak dopadla.

v.voCas.s 20.12.2008 14:00:51

Kdy že bude ta revoluce ??? Nemyslíš doufám 3 sv. válku kurnik ... (to by bylo dost špatný )

Ne prej nám Jawa v roce 2009 něco ukáže, jsem zvědav co a snad to bude vypadat jako motorka a ne jako kutil Fanda co to kutil v Horní Dolní...

Stejnak dle ČMN tam moc netopí při pár zaměstnancích, že tu půlku té obrovské haly nepronajmou (třeba by pak měli i na topení), třeba nějaký sklad apod. - Brodce, to je taková prdel světa, kdo by tam jezdil ...

edit:

Ta fabrika je přeci u vody, se divím, že je to dávno nenapadlo tam udělat vodácký koutek a přeorientovat se na laminátové apod. loďky Jawa...

Jawa muzeum Netvořice

Jawa muzeum Konopiště

v.voCas.s 20.12.2008 14:44:58

Ja tam byl ale kuk ...

No jako čert by oželel tu fasádu, jinak z mostu se mi to nezdálo zníčené, jen pár oken s dírou a pohled od nynější vrátnice, no samotné skvostné záclonky za okny mi stačili ... Ale jak máš ty malé domky s tou áčkovou střechou tak tam se dá spatřit pár obráběcích mašin přes okna od té hlavní silnice jak je to zábradlí, dokonce i honovací stroj jsem zahlédl s upnutými válci Jawy 350 ...

Tože jsou zabarikádovaní, jo tak to jsem netušil ...

A ještě jsem vypátral kuk z 5.4.2007 jest tu ...

two-stroke 20.12.2008 15:11:51

Cobra357>A proto já tvrdím, že po příští revoluci bude potřeba ty lumpy co tu fabriku záměrně zlikvidovaly zavřít!!!
Svatá to slova

za pravdu se každý stydí tak se tam rači zabarikádovali uděláme proti těm sráčům offensivu
my se srát nenecháme

krf 20.12.2008 15:21:21

nemáte někdo fotky těch jejich prázdných objektů? tečou tam každoročně miliony a neni to videt ani ve strojích, ani v objektech a ani v motorkách a vývoji...

v.voCas.s 20.12.2008 16:07:29

krf> to tedy já netušim kam to strkají ...

Jawa 650 Motard













Jawa 650 Dakar s pěkným plexi

Dědek. 20.12.2008 16:38:10

Jasně že Charouz,kdo jinej...
Ten snad dokonce zařídil,aby se v Jawě dělaly ty auta,ne?

v.voCas.s 20.12.2008 17:03:45

Dědóch> Oni ale ty auta nedělej, kokoti Jawa Moto spol.s r. o. jim za jistou sumu peněž vypujčuje logo Jawa, pokud se nemýlím vozítko Jawa Chic nebo jak se to jmenuje je snad z Itálie, né li z Číny ... To samý ten New Pionýr, původně od Motoscoot, ten si nechává Motoscoot dělat v Číně a opět mu Jawa propůjčuje své jen jméno, totálně to serou touhle super věcičkou půjčováním známky Jawa (loga), to pak už ale opravdu nemá co s Jawou společného, prej je to pro ně výhodné aspoň nějak tak jsem si to přeložil v ČMN - no s tím zásadně nesouhlasím, akorát si víc kazí renómé, daj každýmu šitu to pěkné historické logo akorát na tom prodělají, kazí si zbytečně pověst, pokud jde ještě více pokazit ...

Přežívání nemá smysl, buď ať po novém projektu skočí po hlavě a ten rozhodne přežije/nepřežije, ale na to šmrdlání co se tam provádí, na to ať se už vyprdnou...

edit: Janeček se obrací v hrobě (zakladatel Jawy) - pro ty co to neví, slovo společnosti Jawa vzniklo sloučením prvních písmen panů: Janečka a Wanderera = JaWa - Pokud se nemýlím Janeček "koupil licenci" od Wanderera na výrobu Jawy 500, kterou následně upravil do své podoby . (ale v tom posledním si nejsem jistej... ale klidně to budu tvrdit dál )

Dědek. 20.12.2008 17:08:33

Já jsem kdesi četl,teď nevím s kým to byl rozhovor,jestli s Charouzem,nebo ředitelem Jawy,ale tam se psalo,že ty auta se udělaj v Italii,pošlou se sem,tady dokončí a pošlou zase z5
Ale jestli to nakonec udělali jináč,nevím,i to je možný

two-stroke 20.12.2008 20:38:36

Až přijedou rytíři z Blaníku Bude vše O.K.
ale už si dávají dost na čas...ne?

Lazák 20.12.2008 23:56:13

Jawa byla kdysi na špičce a ted to nestojí ani za řeč

v.voCas.s 21.12.2008 00:19:48

Lazák> To mi ani neříkej v ČMN o ní maj 2,5 A3 listu a tolik písmen co o ní vypatlali a stálo mě to 23 Kč ke všemu tomu ...

bars 21.12.2008 00:29:46

SiSpo>Lazák> To mi ani neříkej v ČMN o ní maj 2,5 A3 listu a tolik písmen co o ní vypatlali a stálo mě to 23 Kč ke všemu tomu ...



tam je to jasnej případ jak napsat hromadu písmenek a ve finále se stejně nic nedozvíš . Jenom to, že je Jawa je v prdeli a to jsme věděli už předtim.....

two-stroke 21.12.2008 01:00:38

Jo no taky sem se dozvěděl velké kulové..oni moc dobře vědí proč tam novináře nepouštět by jich celá ČR hnala za Charouzovou lodičkou jak rusy němce od Stalingradu
Jinak to půjčování ochranné známky je jeden z velké škály zoufalích kroků Jawy...a to že nepronajmou aspoň část z těch hal je taky podezdřelé já si myslím že pan Charouz si přes Jawu spol s.r.o propírá penízky...ale co já vím co za tím vězí třeba je to služba Fidelovi... Dobrým motorkám ne Jawě po 1989 zdar a ,,čest"

krf 21.12.2008 11:07:11

akorat paradox je, že čína dokaže vyrobil motorky lepší než týnecká Jawa a za ted už lepší cenu. New Pionýr je krasnej skřet co ma aspon podobu starý 550 takže tam toho loga nelituju. 4kolku Jawa sem radši přehlídl

two-stroke 21.12.2008 12:42:31

Fidelova nebos ju vyfasoval ty od pana Charouze za dobré testování Jaw

bars 21.12.2008 12:50:39

někdo si za vydělaný peníze koupí tříválcovou Fabii a pan Ch. si zase koupil lodičku.... co vám na tom přijde divný??? ..... i když je to spíš k pláči....

v.voCas.s 21.12.2008 14:13:58

NO KOMENT

PS: někde jsem slyšel(spíš četl), že Jawa shání či sháněla (a není tomu dlouho) zkušební jezdce ...

Pokud by se někdo chtěl vozit i v pracovním času a ne jen ve volném - není to špatný nápad , pokud nemůže nastoupit k Policii ČR .

bars 21.12.2008 14:23:06

SiSpo> něco takovýho měli na webu...

v.voCas.s 21.12.2008 17:11:46

Bars> No vidišto, by mě zajímalo na čem že se jezdí... Abych náhodou nakonec nevyfasoval koloběžku ...

bars 21.12.2008 18:00:21

SiSpo> vyfasuješ kolečko a budeš sbírat sutiny z rozpadajících se budov....

v.voCas.s 21.12.2008 19:15:58

Toho se nebojim , spíš s dalšíma klukama z hal vymlátíme další okenní tabule ...

kony-lifeforce- 21.12.2008 21:26:18

Bohuzel jsem musel hlasovat ze neni co zlepsovat.Protoze ozivit "mrtvolu" proste nejde a ten koko.skej stat tam bude nalejvat dalsi penize.Je to normalni ze firmy vznikaji a zanikaji.
Proc to prodluzovat a jeste vice podkopavat onehda svetove znamou znacku JAWA.
Jak se rika - pamatuj si cloveka kdyz byl zivy a nechtej ho vided kdyz uz je v truhle -

KonyRF-lifeforce-

two-stroke 21.12.2008 23:03:00

KonyRF-lifeforce< Jawo odpočívej v pokoji :\

http://www.youtube.com/watch?v=Y5JuQ0A0SI0
to jsem ja když vidím co se děje s Jawou a hlavně když vidím tu loďku pana Charouze

v.voCas.s 21.12.2008 23:14:35

two-stroke>KonyRF-lifeforce< Jawo odpočívej v pokoji :\ http://www.youtube.com/watch?v=Y5JuQ0A0SI0 to jsem ja když vidím co se děje s Jawou a hlavně když vidím tu loďku pana Charouze



Jestli jsi na tom áááááááááááááááááááž tak BLBĚ tak to se běž léčit ...

PS: myslím, že takto jako urgentní případ Tě vezmou ihned a připrav se na to, že budeš spát v kleci ...

two-stroke 21.12.2008 23:34:20

Asi bych mněl....jinak k těm testovacím jezdcům..nebylo by špatné tam makat ,ale myslim si když bych uviděl výrobní linku hned by mně přešla chuť...a v pracovní smlouvě by bylo uvedeno vedení podniku Jawa moto spol s.r.o. neručí za rizikové oblasti objektupoškozený nemá nárok na finanční odškodnění

co na to Cobra357< jak tobě sem tam makalo kromě plného kotle a jízdě na motrkách?

v.voCas.s 22.12.2008 00:46:13

two-stroke> Nechci ho vyplašit , podle mě to tam všici rozkradli, každej den zmizelo tak 15 novejch rámu přes vrátnici jen to fiklo , Konopnice falšovala doklady a doma za stodolou si každej zaměstnanec šudlal tu svou jawu 350 (ale jako nic proti ní, jako na to jak je to starý, tak mě to okouzlilo, když jsem na tom jel )...

Vlastně Jawa byl velkej mejdan sex, drogy, rock'n'roll - dnes nastala doba střízlivění a hledání ztracených výrobních přípravků a výkresů mezi flašemi od piva a svačinových obalů...

Každej ten správný tester vyfasoval na začátku směny 10 dvanáctek, usednul za řidítka, pár jich naklopil do sebe, vypsal výpis o jízdě, pak na place pár krát popadal, za křiku: "už nebudu pít", udělal výpis o jízdě, počet pádů kolik stroj přežil a odešel domu vystřízlivět... Taky nezapomněl z.rdat vývojáře, proč tomu neudělaj opěrný kolečka ...

teamwhd 22.12.2008 01:32:00

Bude muset vzniknout nová značka kde budou dělat motorky srdcem, postupy v jawě jsou buď trapný divadlo a nebo smrtelná křeč...........

v.voCas.s 22.12.2008 01:41:28


Ale tluče to hezky ...



Jawa 500 OHC to je pěkná motorka ...


Jawa 1050 a tady je ten tajný projekt ...


Óooooooooooo 650ka na brzdě ooooooooooooooooooooo o o o


Dakar s Laďáčkem

teamwhd 22.12.2008 01:47:41

jinak tu loď sem viděl v chorvatsku v trogiru - pan charouz si umí vybrat

ten náš stát je ale dojebanej korupcí

v.voCas.s 22.12.2008 01:53:47

teamwhd> Má vkus, jistě má i krásnou mladou ženu, ach jak já mu závidím...

kasmar 22.12.2008 23:09:28

Právě jsem dočetl článek o Jawě v posledních ČMN. Zajímavé čtení. . . .
Takhle se radí a kritizuje snadno, když člověk zůstane sedět na gauči a nemusí jít a nést zodpovědnost za to, že řekně: "Ták a teď uděláme tohle a tohle a přestanem dělat tamto." Ono jedna věc je vedení, které musí fabriku směrovat a neustále vymýštet co, kde a jak by se dalo. Vedení je jedna část a zaměstnanci druhá. A soudě dle toho článku, kde v Jawě dělají pořád ti samí "staří psi", které člověk už s těží naučí novým kouskům, jezdí do práce po začátku šichty a chodí domů před koncem a hlavní péči mají o svůj vercajk...je to materiál, se kterým se nedá pracovat. Holt je nová doba a tím spíš, když Jawa vsází na srdeční záležitosti, měli by v jejím případě být srdcaři hlavně ti za jejími branami a vlastní iniciativou tu značku fakt chtít vrátit na výsluní. Bohužel, nechat se unášet proudem není ta správná cesta.
Ale jak říkám, pořád sedím na tom gauči...
Jawa žije, snaží se a má nové projekty. Hlavně je ale třeba snažit se na správném místě.
Přeju hodně zdaru!

v.voCas.s 23.12.2008 00:27:55

Přesně tak nevěř nikomu, spolehnout se můžeš jen na sebe ...

Jinak jako víc než Jawa mě popravdě trápí plat pana ředitele ČEZU, no jako ne že bych mu záviděl, ale mohl by se rozdělit, hamtá jak nenažranej.. by mě zajímalo kolik pak pan majitel ČEZU dá na charitu, po ulicích otravují běžný lidi dejte, dejte - nic proti ale ať něco hodí pan ČEZ ...

Když slyším v Televizi jak bylo řečíno až bude Temelíne vyrobíme si levnou elektřinu a bude nám dobře. Jo to vidím dobře - prolhanci to jsou... Serem se do Evropy jak debilové, přitom pár kapacit máme tady např. Nanovlákna ... Amerika si strká radary, teď se chceme zapojit do války, nedávno byla vyhrůžka Francii od teroristů, jednou to tímto tempem dorazí i do Prahy...

Paroubek, nebo ten ODSák - no není to jedno, ani jeden a ani ten další si do huby nevidí, vzor manželství, opustit svou ženu atd. (chlapci se asi zamilovali)...

two-stroke 23.12.2008 20:52:08

kasmar> taky sedím sice ne na gauči ale boužel na židly ale s Jawou to nevidím moc růžově...

,,Temelín" & Dukovany mohly sloužit lidu za tvrdého socialismu ted z toho má radost pan ředitel a my na účtech a jak vymáhají černé odběratele proudu ...jděte se vycpat za kule vás pověsit do průvanu a nechat si roční plat kdyby akcie ČEZ vyrostly o 10 procent. Generální ředitel by vydělal 7 milionů, a to by bylo všem jedno. Jenže akcie ČEZ vzrostly desetkrát.!!!!!!!CHA CHA!!!!!

two-stroke 23.12.2008 20:55:05

Pan Roman si loni vydělal 677 milionů korun za rok..To už aj Péťa Čech si vidělá méň cca 400 mil.KUKwww.e15.cz/rozhovory/martin-roman-koupime-toho-mene-ale-za-lepsi-ceny-65600/

v.voCas.s 23.12.2008 22:53:20

two-stroke> Nejsem fotbalista ani fanda a nechápu ani fanoušky co jedou se jen poprat bych je tam nepustil a ty jejich zvláštní výpravy vlaku v tom případě prosím taky zvláštní vlak na cestu do školy a ze školy + mít všude prostup za pomoci Policie ČR...

Jako už mi je u prdele Roman ČEZ, doufám že mu ta duchna vycpaná penězi aspoň blafne . Ani jsem ten link moc nečetl, ale prý pispěl jednomu gymnáziu óóóóoooooooo jak je dobrosrdečný, náhodou není ředitelem toho gymnázia ...

two-stroke 24.12.2008 00:55:03

šťastné a veselé.. ať pravda zvítězí
jinak plné nádrže a co nejvíc Kw a taky beznehodových km

v.voCas.s 25.12.2008 00:22:38

tak a zase skončili Vánoce

two-stroke 25.12.2008 01:05:25

za chvilku 2009 toto letí.. ale letos ani 1 petardičku..chcu si kupit buď čz 175/487 nebo hondu 125 varánka&#9829;

v.voCas.s 25.12.2008 01:11:05

two-stroke> PS: kup Varánka a já jdu do postele, nechám si zdát o laďěným výfuku CREPTUS

HWS 26.12.2008 01:17:31

Docela fajn počtení
jen nechápu tu debatu o ČEZU tím jste to pěkně dojebali

v.voCas.s 26.12.2008 01:27:45

HWS> díkes, stejnak tohle zkončí v zapomnění dějin ...
ČEZ se hold probral - PS: došli nám asi slova na Jawu - to víš, zaclání to tu už přes 14 dní ...

Andrew x 26.12.2008 14:04:02

SiSpo> nic nezacalani, ja mam doma pionýra 40let stary a lita jak ohen

pap.plzen 26.12.2008 18:54:02



na tohle jsem narazil na netu... neni to sice k tématu... ale je vidět že i někde v usa jim zn. Jawa něco řiká...

two-stroke 26.12.2008 23:15:35

to jo hlavně nenápadně ....na Jawu už nám došla reč tak asi fakt pro to ten čez..ale kdyby si pan ředitel vzpomněl na Jawu a sponzoraval ju já chci to tričko te asiatky

v.voCas.s 27.12.2008 01:29:44

Andrew x>

ja měl pionýra r.v. 1977 v origo stavu po GO po dedečkovi, takže jak novej i chrom se blejskal jako novej.

Takže jako nevím jak ty jezdil jsem s nim 25 km do školy a zpět tedy 50km denně a když si tak vzpomenu vždycky mě byla spojka do očí to jsem totiž po těch 25km, když už jsem stál doma kde je mírně do kopce křižovatka začla nevystavovat spojka, studený to bylo OK ale ohřátý Tě prdel prostě to zdechalo když si dal ja jedna a musel jsi to živit plynem, víš korky asi nabobtnali co máš na spojkových lamelách ... O tom, že mi vzádu praskal výplet, dvakrát mi vzádu v bubnu praskla pružina co drží pakny ve výchozí poloze tak vcelku dobrý o kladívku nebo co tam bylo nedořešený byla seřizovací šroub spojky na boku karteru rád se deformoval... a tím mi po ktátké době rozladil její seřízení... Jooo a jak to svítilo na počkání přidání plynu jo to bylo perfektní, a ještě slabina rád praskal ten plech pod sedlem ...

Jako něco mi to dalo, když si vzpomenu jak jsem nemohl pochopit jak to jen rozjet jsem vždycky pustil moc rychle spojku a chcíplo to snad 20x než jsem to trochu pochopil - tak OK... Rozhodne vstup na 125ccm byl s kusem strachu a zas pak prechod na 650ccm, ale nic hrozného spiš ta 650ccm umožnuje plynulou jízdu a tempo dle nálady majitele a ne tech. možností... No uvidíme co bude dalšího na řadě, rozhodne spokojenost...

pop.plzen> však říká, máme přeci v CZECH REPUBLIC JAWU DIVIŠOV co dělá plochodrážní Jawy se svými motory... Ač to logo spíš se honosí k týnci...

two-stroke> mám šátek Jawa , akorát, že sedlám Hondu, ale to je pozůstatek po bejvalce a hřeje - to je důležitý...

PS: ber tričko, já bere asiatku

two-stroke 28.12.2008 00:48:45

já sem mněl taky pionýrka...sem mu dal pěkně na prdel...ke konci sem ho prodal kamošovi ten na tem párkrát skočil....tak sme museli motor přidrátovat drátem na vinohrad
Sispo

two-stroke 28.12.2008 00:50:20

SiSpo> ne já chcu asiatku ta mně ušije jakekoli tričko

bars 28.12.2008 12:18:31

Jawa Divišov už neexistuje- přejmenováno na JRM, asi se pánům z Týnce nelíbilo jakou dělali reklamu tak jim neprodloužili smlouvu na pronájem loga, radši budou lepit logo na čínský šmejdy

v.voCas.s 28.12.2008 17:05:12

Nevadí ona si JRM udělá místečko na trhu...

Myslím si, že ho tam dokonce i má ...

two-stroke 30.12.2008 00:28:18

JRM se tam nakvartýruje rozhodně lepší než dělat reklamu jawě která si umýslně kazí pověst

JURA35O 11.01.2009 17:15:54

Mandela> No právě i kvůli takovým lidem co umí jen na Jawu chcát a hledat vady je tam kde je!! Ono bydlet u maminky a koupit si 10 a více let staré japonské mrdky na splátky to není umění o tom to motorkaření si myslím není?? Být jeden z milionu na banditu na to nemám žaludek. JAWA žije a držím jim vše co jen jde Jawačus

dakarista 11.01.2009 17:33:03

JURA35O>

Dědek. 11.01.2009 17:40:23

Bars>Jawa Divišov už neexistuje- přejmenováno na JRM, asi se pánům z Týnce nelíbilo jakou dělali reklamu tak jim neprodloužili smlouvu na pronájem loga, radši budou lepit logo na čínský šmejdy


Ale oni chtěli prodloužit,ale chtěli za to nehoráznou sumu!
Divišov už ale taky končí

v.voCas.s 11.01.2009 18:23:53

Dědóch>Bars>Jawa Divišov už neexistuje- přejmenováno na JRM, asi se pánům z Týnce nelíbilo jakou dělali reklamu tak jim neprodloužili smlouvu na pronájem loga, radši budou lepit logo na čínský šmejdy Ale oni chtěli prodloužit,ale chtěli za to nehoráznou sumu! Divišov už ale taky končí



To se mi ani nechce věřit, vždyt ty plochodrážní JRM sbírali snad plno vavřínů a nebo ne???

Dědek. 11.01.2009 18:26:43

Strejc tam vozil občas materiál a bylo mu řečeno,že už to taky končí.

CharlieV 11.01.2009 19:36:31

Sakra, asiatka už je zabraná...

CharlieV 11.01.2009 19:53:43

Ten šestivál je brutální by mě zajímalo, jak se to chová, kolik to tak žere... ale ideální je to pro ženskou, má na tom hnáty do praku jak nadržená ku...

SiSpo: mě by zajímalo, proč Jawka neudělala něco designově navazujícího na ty stroje z osmdesátejch (ty dvě cos dával v tom videjku), dneska tyhle retra letěj a s nějakym ucházejícim (i vzhledově) motorem by to nemuselo bejtšpatný. Navíc je na nich minimum plastů a tak by se páni manažeři mohli plácat po ramenou, jak to pěkně ušetřili...

Z novejch se mi líbí asi ten Dakar (s tim jinym plexisklem vypadal fakt hodně dobře), ale ten motard s tou červenou vedle už vypadaly jako dospělý motorky, a né jako nějaká splácanina všeho možnýho, pokud to bude i dobře šlapat a nebude to za milión...

Dante76 16.01.2011 21:32:26

gromík> dnes bohužel v i v ČZ ví že to byla od samého začátku od firmy cagiva záměrná likvidace

pech. 17.01.2011 20:10:51

jenže čz nezanikla, protože motorky byly vždycky jen část, výrobního porgramu

ČZ - dnes

Dante76 17.07.2011 16:27:10

pech.> Vím že ČZ nezanikla, ale vždy kyž k nim přijedu a mluvíme o motorkách tak se jim stýská.